Forn de Ca l’amo en Pep

Arrelat Històric

Contacta amb el comerç fletxa dreta contacta

Forn de Ca l’amo en Pep

 

El Forn de ca l’amo en Pep inicia la seva activitat cap a finals del segle XIX de la mà d’Amador Salom Calafat, natural de Vilafranca. Aquest va comprar l’edifici on antigament hi havia uns magatzems i en el qual, a més de muntar el forn, va crear diferents habitatges a l’entorn de l’obrador. Comentar com a curiositat que, a aquest antic magatzem, on quasi es podia comprar tota mena de productes, a més s’encarregava de donar guarnició als cavalls quan feien camí als pobles de fora vila.

Joan Company Bauzá, natural de Sant, Joan va començar a fer feina com a ajudant d’Amador amb només 8 anys, fins que es va convertir en el propietari del forn. Entre els anys cinquanta i seixanta, des de ben jovenet, el seu fill Arnau Company anava al forn per ajudar quan no tenia escola. Una vegada acabats els estudis va començar a treballar amb son pare per agafar després les regnes del negoci, sent l’únic dels tres germans que va seguir les passes familiars.

A dia d’avui Joan Company, fill de n’Arnau, ha agafat la gestió del negoci després de la mort del seu pare el 2024. Al seu capdavant hi seguiran les germanes Marín, que treballen al forn des de fa molts anys. Nori és l’encarregada d’atendre al públic i Carmen treballa a l’obrador, on ha après les elaboracions de la mà de n’Arnau amb qui va fer feina, realitzant les mateixes receptes familiars heretades del seu pare, sobretot de la ensaïmada.

Cal destacar la seva activitat com a forn i pastisseria artesanal, ja que manté la producció de dolços i pastissos de manera tradicional a través d’un forn morú de pedra, donat que l’anterior forn de llenya que empraven va deixar de funcionar arran d’una inundació.

El Forn de ca l’amo en Pep suposa el lloc habitual de compra per part dels veïns de la zona d’Es Secar de la Real, desenvolupant una tasca de comerç de proximitat que resulta bàsic per aquell entorn, i on destaca l’assortiment de productes tradicionals i la dedicació que posa Arnau en tot allò que elabora.